Obiectiv: Să planifice și să creeze medii și experiențe de învățare pozitive în care învățarea și dezvoltarea fiecărui copil vor fi încurajate și susținute.
Abordare: Mediul Montessori este conceput pentru a dezvolta o bază pentru învățarea creativă și un sentiment de independență. Diversitatea materialelor, activităților și experiențelor Montessori încurajează abilitățile fizice, intelectuale, creative, sociale și personale.
Obiectiv: Sprijinirea interacțiunilor pozitive și receptive între copii, părinți, tutori, furnizori de servicii de îngrijire a copiilor, educatori și alți membri ai personalului.
Abordare: Furnizorii de servicii de îngrijire a copiilor și educatorii sunt conștienți de semnalele copiilor și răspund în mod adecvat și consecvent. Comunicarea cuprinzătoare și respectuoasă asigură relații pozitive cu toți membrii comunității.
Obiectiv: Să promoveze sănătatea, siguranța și bunăstarea copiilor.
Abordare: Furnizorii de servicii de îngrijire a copiilor și educatorii implementează politicile și procedurile legate de sănătatea, siguranța și bunăstarea copiilor, îndeplinind și/sau depășind cerințele Ministerului Educației Naționale.
Obiectiv: Să încurajeze copiii să interacționeze și să comunice într-un mod pozitiv și să le susțină capacitatea de auto-reglare.
Abordare: Mediul de clasă Montessori și locul de joacă încurajează interacțiunea socială pentru învățarea prin cooperare, predarea de la egal la egal și dezvoltarea emoțională. Copiii devin conștienți de sentimentele lor și ale celorlalți.
Obiectiv: Încorporarea ciclului de lucru Montessori, jocul în interior/exterior, precum și jocul activ, odihna și timpul de liniște, pe timpul întregii zile, și luarea în considerare a nevoilor individuale ale copiilor care primesc îngrijiri.
Abordare: Programul zilnic este conceput pentru a permite un timp suficient pentru a satisface nevoile fiziologice și de dezvoltare ale copiilor.
Obiectiv: A sprijini furnizorii de servicii de îngrijire a copiilor, educatorii și alt personal care interacționează cu copiii în relație cu învățarea profesională.
Abordare: Educația profesională este oferită pentru a îmbunătăți abilitățile și cunoștințele în beneficiul direct copiilor și colegilor.
Obiectiv: Încurajarea explorarii, a jocului și a cercetării copiilor.
Abordare: Învățarea are loc atunci când copiii își explorează mediul social și fizic și aleg programa Montessori și activitățile care îi interesează. Libertatea de alegere presupune o anumită responsabilitate, permițând în același timp satisfacerea aptitudinilor naturale ale copilului.
Obiectiv: Să încurajeze angajamentul și comunicarea continuă cu părinții despre program și copiii lor.
Abordare: Susținerea membrilor comunității să vorbească liber, onest și cu respect cu privire la nevoile și experiențele lor, pentru a asigura că se simt auziți și apreciați.
Obiectiv: Să ofere experiențe inițiate de copii și susținute de adulți.
Abordare: Mediul Montessori le oferă copiilor oportunitatea de a rezolva probleme, de a se autocorecta, de a vedea conexiuni în cunoștințe și de a crea idei noi. Furnizorii de servicii de îngrijire a copiilor și educatorii sunt educați și instruiți în filosofia și metodologia Montessori pentru nivelul de vârstă pe care îl predau și au capacitatea și dedicarea de a pune în practică conceptele cheie.
Obiectiv: Documentarea și revizuirea impactului strategiilor identificate în această declarație de program.
Abordare: Evaluarea și abordarea succeselor și domeniilor de oportunitate cel puțin anual, pe baza documentației scrise, în colaborare cu părinții, tutorii, furnizorii de servicii de îngrijire a copiilor, educatorii și managementul.