- Nu atingeți niciodată copilul fară să fiți invitați de el însuşi (într-o formă sau alta).
- Nu vorbiți niciodată copilul de rău, nici în prezența, nici în absența sa.
- Concentrați-vă pe accentuarea şi dezvoltarea părțiilor bune ale copilului, astfel încât părțiile lui rele să primească din ce în ce mai puțin spațiu de manifestare.
- Fiți activi în pregătirea mediului ambiant al copilului, aveți grijă în mod constant şi meticulous de el. Ajutați copilul să dezvolte o relație constructivă cu mediul. Arătați-i locul potrivit de păstrare a obiectelor şi modul cel mai corespunzător de utilizare a lor.
- Fiți întotdeauna pregătiți să răspundeți chemării unui copil care are nevoie de dumneavoastră, ascultați ce are de spus şi răspundeți-i.
- Respectați copilul care greșește şi se poate corecta singur, pe loc sau mai târziu, dar opriți imediat şi ferm orice acțiune a sa care poate produce stricăciuni mediului, care poate pune în pericol pe el sau pe alți copii, sau care îi poate împiedica propria dezvoltare.
- Respectați copilul care se odihneşte, care îi priveşte pe alții lucrând, sau care reflectă asupra propriei munci sau asupra a ceea ce are de făcut. Nu îl chemați şi nu îl forțați să ia parte la alte activități.
- Ajutați-i pe cei care sunt în căutare de activitate, dar nu o pot găsi.
- Repetați neobosit prezentările pe care copilul le-a refuzat anterior, pentru a-l ajuta să asimileze ceea ce încă n-a reuşit şi pentru a-şi depăşi imperfecțiunile. Faceți asta animând mediul cu grijă, în linişte şi cu reținere, cu vorbe blânde şi prezență plină de dragoste. Faceți-vă simțită prezența pentru copilul care o caută şi ascundeți-o pentru copilul care a găsit-o.
- Tratați întotdeauna copilul cu respect şi cu cele mai bune maniere, şi oferiți-i tot ce aveți mai bun în dumneavoastră şi în jurul dumneavoastră.