fbpx

Rutina zilnică

Rutina 0 – 1,5 ani

Rutina pentru sugari conturează fluxul zilnic tipic pentru copiii cu vârsta cuprinsă între șase săptămâni și 1,5 ani din comunitatea sugarului Montessori. Rutina sugarului oferă un model consistent de activități pentru timpul de învățare, mese, odihnă și joacă în aer liber. Previzibilitatea rutinei îi ajută pe copii să se simtă în siguranță și le influențează pozitiv dezvoltarea emoțională, cognitivă și socială.

Rutina 1,5 – 3 ani

Rutina pentru copii mici conturează fluxul zilnic tipic pentru copiii cu vârsta de un an și jumătate până la trei ani din comunitatea de copii Montessori. Rutina copilului mic oferă un model consistent de activități pentru timpul de învățare, mese, odihnă și joacă în aer liber. Previzibilitatea rutinei îi ajută pe copii să se simtă în siguranță și le influențează pozitiv dezvoltarea emoțională, cognitivă și socială.

Rutina zilnică 3 – 6 ani

Rutina pentru preșcolari conturează fluxul zilnic tipic pentru copiii cu vârsta între trei și șase ani din comunitatea preșcolară Montessori. Rutina preșcolară oferă un model consistent de activități pentru timpul de învățare, mese, odihnă și joacă în aer liber. Previzibilitatea rutinei îi ajută pe copii să se simtă în siguranță și le influențează pozitiv dezvoltarea emoțională, cognitivă și socială.

  • Rutina zilnică poate fi modificată pentru a se adapta la schimbările sezoniere, vremea umedă și evenimentele speciale de la grupă
  • Grupurile spontane apar pe parcursul zilei
  • Educatorii Joy planifică experiențe de învățare pentru fiecare zi, fiind afișate pe fișele de planificare a curriculumului în sala de clasă a copilului
  • Căutăm să ne adaptăm programului individual de alimentație și somn al fiecărui copil
  • Toate Centrele Joy Montessori au spații special amenajate pentru activitățile în natură
  • Înregistrarea activităților copilului se face prin aplicația internă de comunicare cu familia

1. O zi tipică în comunitatea sugarilor

Rutina conturează fluxul zilnic tipic pentru sugarii cu vârsta cuprinsă între șase săptămâni și 1,5 ani din comunitatea grupei. Aceasta oferă un model consecvent de activități, inclusiv momente de învățare, mese, odihnă și joacă în aer liber. Previzibilitatea rutinei este esențială pentru a asigura siguranța și a influența în mod pozitiv dezvoltarea emoțională, cognitivă și socială a copiilor. Adaptată pentru a satisface nevoile individuale ale fiecărui copil, rutina sprijină interesele emergente și contribuie la dezvoltarea personalității și a inteligenței lor.

Rutina de dimineață
08:00 – 9.00 am
Deschiderea Centrului Joy
Întâmpinarea copiilor
Ciclul de lucru Montessori

Timp de somn sau odihnă
12:00 pm – 2:00 pm
Ora de dormit
Timp de odihnă
Activități desfășurate în liniștite

Rutina de la mijlocul dimineții
09.00 – 11:30 am
Ceaiul de dimineață
Joacă în aer liber
Timp de grup

Rutina de după-amiază
2:00 – 4:30 pm
Ceaiul de după-amiază
Joacă în aer liber
Pregătirea bagajului

Rutina de la ora prânzului
11:30 am – 12:00 pm
Ora prânzului
Socializare
Pregătirea de somn

Rutina de seară
4:30 – 6:00 pm
Activități de interior
Gustarea de după-amiază
Închiderea Centrului Joy

Rutina de dimineață

Centrul Joy Montessori se deschide la ora 07:30. La sosire, vă rugăm să vă înregistrați copilul și să-i depuneți geanta și obiectele personale în dulap. Pentru a asigura confortul copiilor, este important ca aceștia să aibă o sticlă de apă marcată, o pălărie și un set de haine de rezervă în fiecare zi. Când sunteți gata să intrați în centru, vă rugăm să sunați la interfon și să așteptați ca un educator să vă întâmpine. Copiii mai mari sunt încurajați să bată la ușă odată ce au fost introduși în Curriculumul Grație și Politețe. Astfel ne asigurăm că fiecare copil este primit cu căldură și că se creează un mediu prietenos și respectuos pentru toți cei implicați.


Ciclul de lucru

Odată ce copilul intră în sala de clasă, va începe ciclul de lucru Montessori. În acest timp, va avea oportunitatea de a interacționa cu profesorii și colegii într-un mediu de grup restrâns, sau va putea alege munca de pe rafturi și să lucreze independent. Educatorii Joy vor prezenta copiilor lecții captivante, aducând în prim-plan materialele specifice metodei Montessori și încurajându-i să lucreze cu ele în ritm propriu. Învățarea se desfășoară într-un mod individualizat, ținând cont de nevoile și interesele specifice de dezvoltare ale fiecărui copil.


Rutina de la mijlocul dimineții

În jurul orei 9 dimineața, copiii se bucură de un mic dejun hrănitor, pregătit cu grijă pentru a le oferi energia și nutrienții necesari. Pentru cei mai mici, programul de somn este adaptat în funcție de rutina și nevoile individuale ale fiecărui copil, astfel încât să se asigure odihna și refacerea necesare. Copiii ies apoi în aer liber pentru a se juca și a se angaja în activități care încurajează dezvoltarea abilităților fundamentale de mișcare. În timpul acestor activități, copiii învață să rostogolească mingi, să se joace în groapa cu nisip, să se implice în jocuri de colaborare și să urmărească bulele de săpun zburdalnice. De asemenea, ei sunt încurajați să se miște și să participe la jocuri, muzică și activități de dans, care stimulează coordonarea motorie și exprimarea creativității lor. Prin intermediul acestor experiențe pline de bucurie și mișcare, copiii își dezvoltă abilități motorii, de coordonare, socializare și sănătate fizică.


Timp de grup

După ce se bucură de timpul petrecut în aer liber, copiii se implică în activități de grup, adaptate intereselor și nevoilor lor individuale. Aceste activități sunt documentate pe Fișele de Planificare a curriculumului pentru grupa 0-3. Ele pot include proiecte de interes de grup, activități de artă și meșteșuguri, explorarea conceptelor de durabilitate, activități culturale sau sesiuni de muzică și mișcare. Pe parcursul zilei, copiii participă atât la experiențe de grup planificate, cât și la cele spontane. Acestea le oferă oportunitatea de a se dezvolta într-un mediu interactiv și captivant. Educatorii Joy încurajează curiozitatea și explorarea copiilor, creând un cadru în care aceștia pot să-și exprime ideile și să interacționeze cu colegii lor.


Prânz și timp de odihnă

În jurul orei 11:30, copiii intră în rutina prânzului. Acest moment este unul social, în care educatorii încurajează conversațiile despre diverse tipuri de mâncare și comportamentul adecvat la masă. Prânzul reprezintă și o oportunitate de a exersa abilități precum hrănirea cu degetele și învățarea modului corect de folosire a lingurii și furculiței. După prânz, copiii au programat timpul pentru odihnă sau somn. În sala de odihnă, lumina este atenuată, iar muzica calmă îi ajută pe copii să se relaxeze și să intre într-un somn odihnitor. Copiii mai mici sunt plasați în pătuțuri speciale, în timp ce cei mai mari obișnuiesc să doarmă pe paturi de podea. Pentru cei care au dificultăți în a se liniști singuri, educatoarele Joy îi mângâie ușor pentru a-i ajuta să adoarmă. Rutina de somn este adaptată individual, ținând cont de nevoile și preferințele fiecărui copil.


Rutina de după-amiază

În jurul orei 15:00, copiii încep să se trezească și se servește gustarea de după-amiază. După ce au terminat de savurat gustările, ne îndreptăm cu toții către zona de joacă în aer liber. Aici, copiii își urmează interesele și se implică în activități individuale și de grup care încurajează dezvoltarea abilităților sociale și fundamentale de mișcare. Fie că se urcă pe structurile de joacă, se dau în leagăn, stau în hamac sau aleargă în jurul curții, fiecare moment este plin de bucurie și entuziasm.


Rutina de seară

După-amiaza târziu, începând cu ora 16:30, copiii revin în interior și încep să se relaxeze înainte de finalul zilei. În acest moment, ei se angajează în jocuri deschise, având ocazia să exploreze și să se bucure de activități care îi ajută să se destindă și să se simtă confortabil. La ora 18:00, toți copiii pleacă acasă împreună cu familiile lor, încheind astfel ziua la Centrul Joy. Înainte de plecare, personalul Joy curăță meticulos sălile de clasă și spațiile de joacă, oferind astfel un mediu proaspăt și plăcut copiilor pentru ziua ce urmează. Pe tot parcursul zilei, părinții primesc actualizări despre activitățile și progresul copiilor lor prin intermediul aplicației de comunicare internă. Aceasta oferă o modalitate eficientă de a menține un dialog deschis și transparent între părinți și personalul Joy.

2. O zi tipică în comunitatea grupei mici

Rutina destinată micuților cu vârste între 1,5 și trei ani la Joy Montessori este conceput pentru a crea un flux constant de activități, îmbinând momentele de învățare, alimentație, relaxare și joacă în aer liber. Constanta acestui program îi face pe copii să se simtă protejați și are un impact benefic asupra creșterii lor emoționale, cognitive și sociale. Rutina zilnică a copilului mic este adaptată pentru a îndeplini necesitățile specifice ale fiecărui copil, pentru a sprijini interesele emergente și pentru a contribui la dezvoltarea personalității și inteligenței fiecărui copil.

Rutina de dimineață
08:00 – 10.00 am
Deschiderea Centrului Joy
Întâmpinarea copiilor
Ciclul de lucru Montessori

Timp de somn sau odihnă
12:40 pm – 2:30 pm
Ora de dormit
Timp de odihnă
Activități desfășurate în liniștite

Rutina de la mijlocul dimineții
10.00 – 12:00 am
Ceaiul de dimineață
Joacă în aer liber
Timp de grup

Rutina de după-amiază
2:30 – 4:30 pm
Gustarea de după-amiază
Joacă în aer liber
Pregătirea bagajului

Rutina de la ora prânzului
12:00 am – 12:40 pm
Ora prânzului
Socializare
Pregătirea de somn

Rutina de seară
4:30 – 6:00 pm
Activități de interior/exterior
Închiderea Centrului Joy

Rutina de dimineață

Centrul Joy Montessori se deschide la ora 07:30. La sosire, vă rugăm să vă înregistrați copilul și să-i depuneți geanta și obiectele personale în dulap. Pentru a asigura confortul copiilor, este important ca aceștia să aibă o sticlă de apă etichetată, o pălărie și un set de haine de rezervă în fiecare zi. Când sunteți gata să intrați în centru, vă rugăm să sunați la interfon și să așteptați ca un educator să vă întâmpine. Copiii sunt încurajați să bată la ușă odată ce au fost introduși în Curriculumul Grație și Politețe. Astfel ne asigurăm că fiecare copil este primit cu căldură și că se creează un mediu prietenos și respectuos pentru toți cei implicați. Vă rugăm să vă luați la revedere de la intrare pentru a limita perturbarea activităților din clasă.


Ciclul de lucru Montessori

Odată ce copilul intră în clasă, va începe ciclul de lucru Montessori. În acest timp, el poate alege să lucreze individual, cu un educator sau într-un cadru de grup restrâns. Suntem adepții învățării prin mișcare și încurajăm copii să-și urmeze curiozitățile, precum și să-și ordoneze spațiul înainte de a trece la următoarea activitate. Procesul de învățare este adaptat individual, respectând ritmul, nevoile și interesele în plină dezvoltare ale fiecărui copil.


Rutina de la mijlocul dimineții

În jurul orei 10:00, se încheie Ciclul de lucru Montessori, moment în care cei mici se bucură de o gustare de dimineață consistentă, precum un ceai sau un iaurt, servit alături de o selecție variată de fructe proaspete, brioșe, cereale, gustări sănătoase și sandvișuri, toate însoțite de lapte. Ulterior, copiii ies afară să se joace și să se angajeze în activități care le încurajează dezvoltarea fizică și abilitățile motrice de bază. Practicarea jocurilor cu mingea, alergatul, săritul, joaca în nisip, participarea la jocuri de colaborare, muzică și dans, toate acestea sunt parte din activitățile zilnice.


Timp de grup

După perioada de joacă în aer liber, copiii iau parte la activități de grup, care sunt concepute în jurul intereselor lor. Aceste activități comune pot cuprinde exerciții lingvistice, proiecte bazate pe interesele de grup, lecții de bună purtare și politețe, exerciții de mers pe linie, activități artistice și meșteșugărești, sau sesiuni de muzică și mișcare. În decursul zilei, copiii participă atât la activități de grup pre-planificate, cât și la cele care apar spontan.


Prânz și timp de odihnă

În jurul orei 11:30, copiii se pregătesc pentru prânz. Acest moment al zilei este unul social, unde educatoarele stimulează discuții despre diferite tipuri de mâncare și bunele maniere la masă. Prânzul este, de asemenea, o ocazie excelentă pentru practicarea unor abilități, precum utilizarea lingurei și a furculiței, dar și tăierea alimentelor. La finalul mesei, copiii își strâng propriile farfurii sau cutii de prânz, aruncă resturile de mâncare și participă la curățenia și organizarea încăperii. După prânz, copiii au perioada de somn sau de odihnă liniștită, după caz. Lumina din sală este adusă la semiîntuneric, iar o muzică calmă îi ajută pe copii să se relaxeze și să doarmă în paturile de podea. Pentru cei care nu dorm, sunt pregătite activități de lucru în  liniștite.


Rutina de după-amiază

În jurul orei 14:30, copiii încep să se trezească și participă la gustarea de după-amiază. Aceasta include de obicei legume proaspete, sandvișuri, brânză, biscuiți, iaurt, rulouri, fructe proaspete sau brioșe nutritive, servite alături de apă. Odată ce copiii au terminat de mâncat, se îndreaptă către activitățile în aer liber. Aici, copiii își pot urma interesele, explora mediul exterior și participa la experiențe de învățare individuală și de grup care încurajează dezvoltarea abilităților sociale și a abilităților motorii de bază.


Rutina de seară

Începând cu ora 17:00, copiii se retrag în interior pentru a începe perioada de relaxare a zilei. În acest interval, se dedică jocurilor creative, utilizând blocuri de construcție, piese de puzzle sau figurine reprezentând animale. Mai târziu, urmează gustarea de seară. La ora 18:00, toți copiii se întorc la familiile lor. Centrul Joy este apoi curățat riguros și pregătit pentru ziua următoare. De-a lungul întregii zile, părinții vor fi la curent cu activitățile copilului prin intermediul aplicației interne, dedicate comunicării cu familiile.

3. O zi tipică în comunitatea preșcolarilor

Rutina pentru preșcolari, concepută pentru copiii cu vârste între 3 și 6 ani din cadrul comunității Joy Montessori, asigură un cadru stabil de activități ce include perioade de învățare, mese, odihnă și joacă în aer liber. Previzibilitatea acestui program oferă copiilor un sentiment de siguranță, influențând pozitiv dezvoltarea lor emoțională, cognitivă și socială. Rutina zilnică pentru preșcolari este ajustată pentru a răspunde necesităților copiilor, pentru a încuraja interesele în curs de formare și pentru a contribui la creșterea personalității și intelectului fiecărui copil.

Rutina de dimineață
08:00 – 10.00 am
Deschiderea Centrului Joy
Întâmpinarea copiilor
Ciclul de lucru Montessori

Timp de somn sau odihnă
12:40 pm – 2:30 pm
Ora de dormit
Timp de odihnă
Activități desfășurate în liniștite

Rutina de la mijlocul dimineții
10.00 – 12:00 am
Ceaiul de dimineață
Joacă în aer liber
Timp de grup

Rutina de după-amiază
2:30 – 4:30 pm
Gustarea de după-amiază
Joacă în aer liber
Pregătirea bagajului

Rutina de la ora prânzului
12:00 am – 12:40 pm
Ora prânzului
Socializare
Pregătirea de somn

Rutina de seară
4:30 – 6:00 pm
Activități de interior/exterior
Închiderea Centrului Joy

Rutina de dimineață

Centrul Joy Montessori se deschide la ora 07:30. La sosire, vă rugăm să vă înregistrați copilul și să-i depuneți geanta și obiectele personale în dulap. Pentru a asigura confortul copiilor, este important ca aceștia să aibă o sticlă de apă etichetată, o pălărie și un set de haine de rezervă în fiecare zi. Când sunteți gata să intrați în centru, vă rugăm să sunați la interfon și să așteptați ca un educator să vă întâmpine. Copiii sunt încurajați să bată la ușă odată ce au fost introduși în Curriculumul Grație și Politețe. Astfel ne asigurăm că fiecare copil este primit cu căldură și că se creează un mediu prietenos și respectuos pentru toți cei implicați. Vă rugăm să vă luați la revedere de la intrare pentru a limita perturbarea activităților din clasă.


Ciclul de lucru Montessori

Odată ce copilul intră în sala de clasă, va începe ciclul de lucru Montessori. În acest timp, el va avea oportunitatea de a interacționa cu profesorii și colegii într-un mediu de grup restrâns, sau va putea alege munca de pe rafturi și să lucreze independent. Educatorii Joy vor prezenta copiilor lecții captivante, aducând în prim-plan materialele specifice metodei Montessori și încurajându-i să lucreze cu ele în ritm propriu. Învățarea se desfășoară într-un mod individualizat, ținând cont de nevoile și interesele specifice de dezvoltare ale fiecărui copil.


Rutina de la mijlocul dimineții

Rutina de la mijlocul dimineții
În jurul orei 10:00, se încheie Ciclul de lucru Montessori, iar copiii se delectează cu un ceai sau iaurt nutritiv de dimineață, alegând dintr-un meniu variat ce include fructe proaspete, brioșe, cereale, gustări sănătoase și sandvișuri, toate servite cu lapte. După aceasta, copiii se îndreaptă către exterior pentru a se juca și a participa la activități menite să stimuleze dezvoltarea fizică și abilitățile motrice de bază, perfecționându-și abilitățile de joc cu mingea, alergarea și săritura, se joacă în nisip, participă la jocuri de echipă și se implică în activități muzicale și de dans.


Timp de grup

După perioada de joacă în aer liber, copiii iau parte la activități de grup, care sunt concepute în jurul intereselor lor. Aceste activități comune pot cuprinde exerciții lingvistice, proiecte bazate pe interesele de grup, lecții de bună purtare și politețe, exerciții de mers pe linie, activități artistice și meșteșugărești, sau sesiuni de muzică și mișcare. În decursul zilei, copiii participă atât la activități de grup pre-planificate, cât și la cele care apar spontan.


Prânz și timp de odihnă

În jurul orei 11:30, copiii se pregătesc pentru prânz, momentul în care sunt stimulate discuții despre diferite tipuri de mâncare și bunele maniere la masă, practicând în același timp utilizarea lingurei și a furculiței, dar și tăierea alimentelor. La finalul mesei, copiii își strâng propriile farfurii sau cutii de prânz, aruncă resturile de mâncare și participă la curățenia și organizarea încăperii. După prânz, copiii au perioada de somn sau de odihnă liniștită, după caz. Lumina din sală este adusă la semiîntuneric, iar o muzică calmă îi ajută pe copii să se relaxeze și să doarmă în paturile de podea. Pentru cei care nu dorm, sunt pregătite activități de lucru în liniștite, precum broșuri de pregătire pentru școală sau jocuri Montessori de puzzle.


Rutina de după-amiază

În jurul orei 14:30, copiii încep să se trezească și participă la gustarea de după-amiază. Aceasta include de obicei legume proaspete, sandvișuri, brânză, biscuiți, iaurt, rulouri, fructe proaspete sau brioșe nutritive, servite alături de apă. Odată ce copiii au terminat de mâncat, se îndreaptă către activitățile în aer liber. Aici, copiii își pot urma interesele, explora mediul exterior și participa la experiențe de învățare individuală și de grup care încurajează dezvoltarea abilităților sociale și a abilităților motorii de bază.


Rutina de seară

După-amiaza târziu, începând cu ora 17:00, copiii se întorc în interior pentru a începe perioada de relaxare a zilei. În acest timp, copiii se angajează în jocuri deschise, folosind blocuri de construcție, arte și meșteșuguri, piese de construcție, foi de lucru, puzzle-uri sau figurine de animale. Mai târziu, urmează gustarea de seară. La ora 18, toți copiii se întorc la familiile lor. Centrul Joy este apoi curățat riguros și pregătit pentru ziua următoare. De-a lungul întregii zile, părinții vor fi la curent cu activitățile copilului prin intermediul aplicației interne, dedicate comunicării cu familiile.