fbpx

FAQ

Nu toate centrele Montessori sunt la fel. De-a lungul călătoriei noastre am văzut tot felul de programe Montessori. Unele sunt de înaltă calitate, altele lucrează pentru a ajunge acolo. Unele programe îmbină Montessori cu alte programe, iar unele sunt autentic Montessori. Joy Montessori este un centru axat pe educația și dezvoltarea copiilor, fondat de un profesor Montessori cu experiență și un părinte la fel ca dvs., cu dorințe și pretenții greu de împlinit, care promovează o educație blândă și care a căutat cu mare atenție profesori calificați AMI. Aici veți găsi un campus în care părinții și profesorii sunt constant implicați, consiliați, conștienți și atenți la tot ce se întâmplă în viața copilului, un loc în care copiii dezvoltă dragostea de carte, de ordine și autodisciplină, de colaborare, comunicare, respect și prietenie.

Una dintre diferențele majore ar fi că programa Montessori oferă un mediu de învățare natural și diversificat, care îi ajută pe copii să-și dezvolte abilitățile și încrederea în sine, pregătindu-i pentru succesul pe termen lung în viață, în timp ce în programa tradițională toți copiii sunt așteptați să învețe concepte noi în același mod și ritm. Pentru top 10 exemple diferențiatoare, citiți articolul de blog dedicat – Tot ce trebuie să știi despre Educația Montessori vs. Educația Tradițională.

Tot ce trebuie să faceți este să ne sunați la +4 0725 336 231 sau să ne scrieți pe mail la adresa info@joymontessori.ro cu data la care doriți să ne vizitați! Totodată, puteți completa și formularul de pre-înscriere din site!

Centrul nostru educațional adaptează această taxă în funcție de diverși factori. Câteva exemple prin care am făcut acest lucru:

  1. Reducerea tarifului în funcție de venitul familiei: putem implementa un sistem de tarifare personalizat în funcție de venitul familiei, ceea ce ne va permite să adaptăm taxa de școlarizare în mod individualizat, având în vedere posibilitățile financiare ale fiecărei familii.
  2. Opțiuni de plată flexibile: pentru a veni în întâmpinarea nevoilor financiare ale familiilor, punem la dispoziție opțiuni flexibile de plată, inclusiv rate lunare sau trimestriale. Astfel, dorim să facilităm gestionarea bugetului familiei și să reducem povara financiară asociată plății taxei de școlarizare.
  3. Parteneriate și colaborări: suntem deschiși către parteneriate de tip B2B cu părinții noștri care dețin afaceri proprii. Prin intermediul acestor colaborări, avem oportunitatea de a beneficia de serviciile și produsele valoroase oferite de aceștia, contribuind astfel la dezvoltarea și diversificarea experienței educaționale a copiilor noștri. Împreună, putem construi o comunitate puternică și oferi oportunități unice pentru creșterea și dezvoltarea copiilor noștri.
  4. Implicarea părinților prin voluntariat: permitem implicarea părinților prin servicii de voluntariat, oferind în schimb reduceri sau scutiri parțiale de la taxa de școlarizare.

Suntem deschiși în a discuta aceste detalii despre opțiunile disponibile și pentru a vă oferi informații specifice în ceea ce privește ajustarea taxei de școlarizare.

Adaptarea este treptată, blândă, și în ritmul fiecărui copil în parte. Există o persoană de legătură între părinte și colectivitate, aceeași persoană care îl va ajuta pe copil să se acomodeze: se numește persoană de atașament. Îl va prelua dimineața, va petrece cel mai mult timp cu copilul, oferindu-i atenția de care are nevoie, iar la sfârșitul programului, îl va preda părintelui. Sunt 5 etape de adaptare, fiecare dintre ele marcând câte un pas în integrarea copilului în colectivitate. În prima zi sunteți invitați la ora în care noi ieșim afară, iar părintele va sta pe un scăunel. Pe măsură ce va trece timpul, mărim perioada pe care o va petrece cu noi, părintele ieșind din peisaj când cel mic se va simți în siguranță doar cu noi. Încet-încet, vom mânca de prânz împreună, va rămâne cu noi la somn, astfel ajungând la programul pe care îl alege părintele.

Părintele stă lângă copil doar în primele zile, până când acesta ne dă semne că e pregătit să rămână la joacă, moment în care părintele se va retrage din mediu. Adaptarea poate să dureze între 2 săptămâni și o lună. Noi îi suntem alături și vă suntem alături, întrucât și părintele are nevoie de suport emoțional (uneori se adaptează la această schimbare mai greu decât copilul).

Pentru a vă bucura de o experiență optimă în primele zile, vă recomandăm să veniți în intervalul orar 11:00 – 12:00, întrucât, în această perioadă, copiii sunt de obicei în aer liber și se pot întreprinde activități individuale în sălile de clasă, cât și afară, alături de ceilalți copii Joy. Astfel, veți putea asista la activitățile tematice din programa educațională, având ocazia să vă conturați o imagine de ansamblu asupra Centrului Joy Montessori.

În comunitatea Joy Montessori, aventura învățării începe de la vârsta 1,5 ani, sau atunci când cel mic merge în picioare. Aici, micuții sunt îngrijiți și încurajați să-și dezvolte simțurile, să descopere noi lucruri și să înceapă să înțeleagă lumea din jurul lor. În fiecare zi, ei vor fi expuși la o varietate de materiale educaționale, jocuri și activități concepute pentru a-i ajuta să se dezvolte în ritmul lor propriu. În plus, părinții vor avea oportunitatea de a se alătura comunității și de a participa la activități cu copilul lor, ceea ce le va oferi șansa de a se conecta și de a învăța împreună.

Întreg personalul Joy Montessori este alături de părinți în momentul în care începem procesul de învățat la oliță, eliminarea suzetei, biberonului de lapte înainte de somnul de prânz, păturica și jucăria de atașament la somn. Dar nu uitați – aceste procese ar trebui să înceapă întotdeauna de acasă. Noi vă sprijinim în crearea și menținerea procedurii acasă, dar și cu implementarea schimbării din viața copilului pe parcursul zilei, cât este lângă noi.

Programa Joy Montessori prevede cursuri programate pentru cinci zile pe săptămână (dacă nu se specifică altfel la solicitarea părintelui) cu intervale neîntrerupte de lucru în funcție de grupă:

  • Grupa 1-3 ani: perioade de lucru neîntrerupte de 1,5 ore în fiecare dimineață
  • Grupa 3-6 ani: perioade de lucru neîntrerupte de 2 ore în fiecare dimineață

„Lăsați singuri, copiii muncesc neîncetat; nu se îngrijorează de ceas… după o activitate lungă și continuă, capacitatea copiilor de a munci nu pare să se diminueze, ci să se îmbunătățească.” Dr. Maria Montessori

Natura stimulează curiozitatea și dorința de explorare din interiorul fiecărui copil, oferind în același timp experiențe senzoriale bogate, motiv pentru care, activitățile în aer liber reprezintă o componentă vitală în programa educațională Joy Montessori. În funcție de anotimp și programul ales de părinte (scurt, mediu sau lung), se alocă între 1 și 6 ore activităților în natură, copiii învățând să aprecieze mediul înconjurător și să se bucure de tot ceea ce oferă natura. Maria Montessori considera că mediul în aer liber este o extensie a sălii de clasă interioare, deoarece natura oferă oportunități nesfârșite de învățare prin experiență, afirmând că „Numai prin libertate și experiența mediului este practic posibil ca dezvoltarea umană să aibă loc.”

În perioada de adaptare la colectivitate, ne dorim ca fiecare copil să se simtă cât mai confortabil și sigur. Pentru aceasta, îi este permis să aducă un obiect de atașament preferat, precum suzeta, păturica sau plușul. După ce se schimbă în pijamale, educatoarele îl ajută să se pregătească pentru somn, îl așează în propriul pat și îl mângâie cu delicatețe, dacă este nevoie. În fundal, se va reda o muzică de somn, clasică sau special creată pentru bebeluși, sau se va citi o poveste, pentru a crea un mediu relaxant și liniștit. Astfel, copilul se va simți în siguranță și va adormi cu ușurință, pregătit pentru o zi plină de aventuri și descoperiri în colectivitate.

Avem o temperatură între 22-24 de grade Celsius. În perioada de joacă, temperatura nu scade sub 21 de grade Celsius, temperatura recomandată fiind de 24 de grade, iar pe timpul somnului, este permisă o temperatură mai scăzută, până la 18 grade, în funcție de sezon, cu recomandarea de a crește până la 22 grade Celsius.

Clasele includ o împărțire echilibrată și un număr adecvat de copii, de la 1 până la 15/20 copii pe grupă. AMI pledează pentru un număr mare de copii pe clasă ori de câte ori este posibil, ca parte a unui mediu ideal Montessori, dar recunoaște că școlile ar putea să nu fie întotdeauna capabile să atingă numărul recomandat în fiecare mediu. „Când orele sunt mari, diferențele de caracter se arată mai clar și pot fi câștigate experiențe mai mari.” Dr. Maria Montessori

Este responsabilitatea educatorului de a decide când este momentul potrivit pentru a face trecerea copilului într-un alt grup de vârstă. Pentru a face această evaluare, educatorul discută cu părinții copilului și, dacă aceștia sunt de acord, organizează o întâlnire între cei doi educatori responsabili de grupa de 1-3 ani și respectiv de 3-6 ani. În cadrul acestei întâlniri, se discută despre copil, se fac evaluări finale ale grupelor și se stabilesc pașii necesari pentru transferul copilului în noua grupă. Trecerea se face treptat, în timpul unei săptămâni, în funcție de nevoile fiecărui copil în parte. Primul pas este o vizită a educatorului din grupa de 3-6 ani la copilul din grupa de 1-3 ani, pentru a observa mediul și activitățile copilului, pentru a-l cunoaște mai bine și pentru a se acomoda cu noul mediu. În prima zi, copilul este invitat să petreacă o oră în grupa de 3-6 ani, urmând ca timpul petrecut să fie mărit progresiv în zilele următoare, astfel încât copilul să se obișnuiască cu noul program. În cele din urmă, copilul va petrece toată perioada de dimineață în noua grupă, urmând să se adauge și programul mesei și al somnului.

În cadrul activităților Joy am decis să lucrăm în grupe mixte, pentru a asigura o experiență de învățare optimă pentru toți copiii implicați. Deși inițial poate părea neobișnuit, am descoperit că această abordare este benefică pentru fiecare copil în parte. În primul rând, grupa mixtă le oferă celor mici ocazia să înțeleagă de unde vin, care este nivelul lor de dezvoltare și unde vor ajunge. În plus, copiii mai mari își pot sprijini colegii mai mici, iar aceștia la rândul lor pot învăța de la cei mai mari. Am observat că nu vârsta este cel mai bun criteriu pentru a stabili grupurile, ci abilitățile și interesele fiecărui copil în parte. De fapt, suntem de părere că grupele mixte reprezintă un atuu și nu un defect – copiii au ocazia să învețe unii de la alții, să dezvolte abilități sociale și să se adapteze la diferite personalități.

Mâncarea este livrată de o firmă de catering, de care noi suntem foarte mulțumiți. Avem mic dejun, masă de fructe, 2 feluri la mâncare de prânz și gustarea de după somn. Cina se va lua la pachet, nu se servește în centru. Noi recomandăm ca cina să se servească în familie și venim cu această ofertă de cină la pachet, pentru a sprijini familia și a o ajuta să petreacă mai mult timp împreună.

Programul de servire a meselor este împărțit în 4, după cum urmează – mic dejun între 8:30 și 9:15, gustarea de fructe între 10:45 și 11.00, masa de prânz între 12:00 și 12:45; și gustarea de după somn între 15:45 și 16:00. În cazul copiilor cu program scurt, mesele pot fi luate acasă. Mestecarea gumei nu este permisă. Igiena dentară este un aspect important la Joy, iar păstrarea unei respirații plăcut mirositoare și a unor dinți sănătoși poate fi asigurată prin spălarea dinților înainte de somn, sau utilizarea dropsurilor care conțin Xylitol. Totodată, nu este permisă oferirea de dulciuri copiilor în cadrul Centrului, nici măcar de către părinți/bunici/însoțitori. Dulciurile (mai ales cele cu ciocolată) NU fac parte din săculețul copilului.

Mâncarea este gătită zilnic cu cele mai alese și proaspete ingrediente, fără a se adăuga conservanți sau aditivi. Fiecare ingredient este atent selecționat pentru a vă oferi siguranța că sursa lactatelor, cărnii și a fructelor/legumelor este una de încredere. În plus, mâncarea nu conține zahăr, se folosește pastă de curmale ca înlocuitor. Pentru a completa gustul, se folosește sare neiodată, sarea baciului, cunoscută ca fiind cea mai potrivită pentru copii.

Desigur, avem posibilitatea de a oferi meniu personalizat care să corespundă cerințelor dvs. specifice, de aceea este important să ne spuneți dacă copilul are vreo alergie sau intoleranță de care trebuie să știm, pentru a-i scoase alimentele la care este alergic. Părinții vor anunța în scris dacă copilul este alergic – inițial prin completarea Anexelor la Contract, iar în cazul alergiilor apărute ulterior vor aduce dovada medicală. Dovada medicală este obligatorie în cazul oricăror atenționări medicale.

Recomandarea Montessori este de a lăsa copilul să mănânce singur. Folosim farfurii, pahare și tacâmuri reale, de mici dimensiuni, pentru a le face experiența similară cu ceea ce văd că facem noi când mâncăm. Predarea abilității reale de a se hrăni singuri poate fi o chestiune de a pune o lingură în mâna unui copil, ghidând lingura într-un bol, și apoi ridicând-o la gura copilului. După o degustare, copilul poate pune lingura înapoi în bol sau poate avea nevoie de mai multă practică. Dezvoltarea reală a abilităților de auto-hrănire este la fel de importantă ca și alimentația fizică reală pe care o consumă. La vârsta de patru ani, copiii ar trebui să aibă abilități de auto-hrănire într-o măsură în care să nu mai fie nevoie să fie ajutați să mănânce.

Serviți o porție mică și încurajați copilul să încerce să deguste fără să-l forțați. Serviți alimente hrănitoare care vă plac în familie sau mâncați ceva nou, astfel încât copiii să vadă că vă bucurați de ceea ce le cereți să mănânce.

Oferirea oportunității de a înțelege și de a se angaja în procesul de pregătire și așezare a mesei este o practică importantă în programa Montessori, întrucât gătitul cu alimente adevărate îi permite copilului să înțeleagă de unde provine mâncarea, iar așezarea mesei îl va ajuta să învețe responsabilitatea și independența, pregătindu-l pentru a fi autonom și independent.

Centrul Joy oferă o atentă supraveghere medicală de două ori pe săptămână. Echipa noastră de specialiști este mereu pregătită să răspundă nevoilor de sănătate ale copiilor și să ofere suport în cazul oricăror probleme medicale care ar putea să apară. În acest fel, ne asigurăm că copiii noștri sunt mereu în siguranță și pot să se concentreze pe dezvoltarea lor armonioasă și educativă.

La Joy Montessori verificăm zilnic copiii la sosirea în centru. Cei cu simptome contagioase, de orice natură, sunt predați părinților, cu recomandări medicale. Chiar și cu aceste verificări, e bine de știut că vor exista îmbolnăviri dese. În primul an de colectivitate, să vă așteptați la 12-14 îmbolnăviri / an, adică 1-2 îmbolnăviri / sezon rece. Virușii și bacteriile incubează și se transmit de la unul la altul, înainte de apariția primelor simptome, astfel încât, în momentul în care începem să trimitem copilașii acasă, este foarte probabil ca, în maxim o săptămână, să lipsească cam toată grupa. Nouă ne pasă ne starea de sănătate a fiecărui copil în parte, dar obiectivul este să avem grijă de întreg colectivul. E bine de știut că cei mici își formează imunitatea în primii 7 ani de viață, timp în care vor prinde tot felul de viruși și bacterii, care se vor manifesta prin simptome diferite: unii pot scăpa cu viroze ușoare, alții pot să se ducă de fiecare dată spre otite și bronșite. Nu e vina copilului și nici a colectivității. Sfatul nostru este să fiți alături de copil și să-l ajutați să treacă prin fiecare simptom.

În situația în care un copil se simte rău în timpul programului, educatorul îl va supraveghea atent și va lua măsurile necesare pentru a asigura confortul și siguranța sa. În același timp, va informa părinții imediat și îi va chema să vină să-l ia în cel mai scurt timp posibil. În acest fel, asigurăm că fiecare copil este tratat cu grijă și respect și că părinții sunt întotdeauna la curent cu starea de bine a micuților lor.

Zilele de naștere sunt speciale la Joy Montessori. Vrem să arătăm fiecărui copil sărbătorit cât de prețuit este, astfel că vom vorbi despre călătoria lui de la naștere până în zilele noastre. Creăm o alee a memoriei cu fotografii (dacă sunt furnizate) și vorbim despre reperele de la fiecare vârstă. Toți copiii fac un cerc mare în jurul unui soare care a fost așezat pe podea. Copilul sărbătorit stă lângă eticheta care are pe ea luna nașterii. Părintele sau profesorul aprinde lumânarea pentru a semnifica momentul în care copilul s-a născut. Profesorul începe apoi să spună povestea copilului – de la naștere, prin diferite etape de vârstă, până când copilul a înconjurat soarele pentru fiecare an din viața sa. Apoi, pentru a finaliza sărbătoarea, copiii îi cântă „La mulți ani” sărbătoritului, care își pune o dorință și stinge lumânarea. Părinții sunt întotdeauna bineveniți să vină la sărbătoare, putând participa la discuția cu privire la reperele speciale ale copilului (primul cuvânt, mâncarea preferată etc.). În cazul celor mai mici, poate fi necesar să fiți pregătit să-l luați acasă cu dvs. după sărbătoare dacă alegeți să participați. Poate fi foarte greu pentru copiii mici să vă vadă că veniți și apoi plecați. Dacă se dorește, sărbătoritul poate oferi un platou cu fructe, o limonadă sau un fresh de portocale. Încurajăm sărbătorirea zilei de naștere cu mai multe simboluri și cu cât mai puțin (spre deloc) zahăr.

Primirea copiilor și micul dejun se face între orele 8:00 și 9:00, timp în care stăm afară și respirăm aerul proaspăt. Între 9:00 și 11:00 este timpul destinat pentru lucru cu Materialele Montessori, apoi ieșim afară la masa de fructe pe care o luăm pe terasă, apoi joacă liberă în curte până la ora 13:00, când ne așezăm la masa de prânz, tot afară, pe terasă. Somnul, sau ora de odihnă, este până la 15:30, urmată de gustarea de după-amiază și joc liber / ghidat, afară sau în clasă, până la încheierea programului.

Da, există posibilitatea de vă înscrie copilul în mijlocul anului școlar în cazul în care există locuri disponibile la grupa dorită. Puteți completa formularul de pre-înscriere sau să ne contactați telefonic la +40725336231 și ulterior veți primi un răspuns pentru a vi se confirma, sau nu, disponibilitatea la clasă.

La Joy Montessori, avem două perioade de vacanță: una în timpul iernii, care durează două săptămâni în luna decembrie, și alta în timpul verii, care durează tot două săptămâni în luna august.

Relația cu părinții o menținem cu ajutorul aplicației Kinderpedia. Aici părinții primesc zilnic informații individuale despre cum a decurs ziua respectivă pentru copilul lor. La sfârșit de săptămână părinții primesc poze. Totodată, pot pune întrebări, iar educatorii vor răspunde exclusiv în orele de somn ale copiilor (13:30 – 15:30). În situații de urgență (care sunt rare, dar există), părinții sunt sunați direct. Buna cooperare dintre profesori și părinți reprezintă baza unei bune adaptări a copilului la Joy. Acest lucru contribuie în mod semnificativ la buna dezvoltare a copilului. Orice nemulțumire a părintelui trebuie discutată în mod direct cu profesorul implicat. Părintele poate cere sprijinul sau ajutorul oricărei persoane din echipa Joy pe care o consideră aptă să îi ofere sprijin. Atât părinții, cât și profesorii, vor evita situațiile în care critică sau pun la îndoială părerea celorlalți adulți (profesori/părinți) de față cu copilul.

Părinții nu au responsabilitatea/obligativitatea de a oferi cadouri educatoarelor. În cazul în care doresc acest lucru, valoarea cadourilor nu trebuie să depășească suma de 100 RON, iar acestea trebuie oferite tuturor educatoarelor de la centru. Părinții nu pot avea așteptări mai mari de la educatoare dacă au oferit cadouri, la fel cum, dacă nu au oferit, educatoarele nu vor trata diferit copiii. Cadourile se fac din recunoștință, nu din obligație. Părinții pot comunica direct sau prin mail orice probleme sau aspecte mai complexe, aspectele administrative discutându-se direct cu directorul educațional al centrului.

În clasele Joy Montessori, nu avem teme pentru acasă obligatorii. În schimb, îi invităm pe părinți și copii să participe la mici proiecte, atunci când doresc, pentru a petrece timp împreună și a-și dezvolta abilitățile și creativitatea. Aceste proiecte sunt opționale și nu impun nicio presiune sau obligație asupra copiilor și părinților noștri.

Noi încurajăm optarea pentru programul prelungit (8:00 – 18:00, cu masa de prânz inclusă). Desigur, decizia finală o are familia și oricând puteți face trecerea de la un tip de program la altul, cu o notificare prealabilă. În acest fel copiii au o rutină coerentă zi de zi, intră într-un ritm și noi ajungem să-i cunoaștem mai bine și să fim mai eficienți în ceea ce privește procesul de predare-învățare. La prânz are responsabilitatea de a-și  strânge singur bolul de supă și farfuria de la felul 2, se va spăla pe dinți, se va schimba, va asculta o poveste și va visa cu ochii deschiși timp de 1h sau va dormi dacă este obosit (somnul nu este obligatoriu). După odihnă va putea lucra, se va putea juca și va interacționa cu profesorii și colegii. Nimic nu e pierdere de timp, căci toți copiii vor să fie ocupați, uneori fiind chiar mai productivi după-amiaza decât dimineața.

Pentru a putea aborda anumite materiale și lucra cu ele, nu ne ghidăm după vârstă, ci ne concentrăm pe aptitudinile și abilitățile fiecărui copil în parte. Dacă un copil nu este pregătit să abordeze un anumit material, îi transmitem acest lucru și îl redirecționăm spre un alt material adecvat nivelului său de pregătire în acel moment. Îl încurajăm să exerseze și să lucreze cu alte materiale până când o să fie pregătit pentru cel dorit.

Nu găsești răspunsul căutat?

Ne puteți contacta telefonic la +4 0725 336 231 sau pe mail la adresa info@joymontessori.ro!